środa, 14 listopada 2018

Bootstrap 4 - nowości i podstawowe porady

Temat jest spóźniony czasowo i dlatego dopiero teraz piszę o ostatniej wersji Bootstrap 4, nie znaczy, że dopiero teraz obudziłem się lub zobaczyłem, że jest.

Pisałem już wcześniej na tym blogu o frameworku bootstrap, ale była to wersja 2. Wiele zmian zaszło, chociażby pasek menu oraz stare ikony, które były, nie działają (działają w wersji 2). W poprzednim temacie pisałem jak zmienić tło w plikach bootstrap lub w pliku CSS.

Jak zaimplementować nowego bootstrapa na własnej stronie, jest opisane tutaj pod podanym linkiem:

Warto zaktualizować bootstrapa na własnej stronie! Jeżeli chodzi o ikony, które działały w wersji 2 i są na tej stronie: https://getbootstrap.com/docs/3.3/components/, a w nowej wwersji nie działają, to należy użyć innych ikon i są podane linki do stron na bootstrapie 4 tu:
https://getbootstrap.com/docs/4.1/extend/icons/. Dlaczego nie pokazuje zrzutów? Chciałbym, aby czytelnik sam zaimplementował framework jak i ikony. 

Co do ikon na stronie, to będzie osobny temat. A teraz czas na podstawowe porady dotyczące bootstrap 4.
Będą te same porady, które pisałem już wcześniej, ale przedstawię inaczej:

Własny plik CSS - własne zmiany na stronie
Zamiast grzebać w stylach bootsrapa, lepiej stworzyć własny plik CSS, aby dokonywać stron na swojej stronie. Zakładam, że stworzyłeś/aś nowy plik CSS. 
Tło:
Jeżeli chcemy zmienić tło, ale nie chcemy nic zmieniać w stylach frameworka, to piszemy:

BODY{ background-color: #000000 !important;} - zmiana tła, może być też sam background:)

Framework daje własne style. Na formularze, na różne elementy w HTML5 np: nav, section, artitle, footer, header itp.

Aby nadać własny wygląd, niż jaki jest obecny, to wystarczy napisać w pliku CSS:

Nazwa elementu np: footer,
A następnie podać swoje wartości i tak wygląda całość:
footer{
background-color: #222222;
width: 300px;
height: 100px;
}
Powyższy przykład pokazałem, jak stylizować.

Na zakończenie, jeżeli uważasz, że to banał, to masz rację. Ponieważ przedstawiłem podstawy, które mają pomóc początkującym, nie weteranom, którzy tworzą strony nie od dziś.
  

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz