poniedziałek, 30 listopada 2020

Responsive file manager w edytorze CKEditor

W temacie, gdzie pokazywałem implementację KCFinder w edytorach CKeditor i TinyMCE, wspomniałem o alternatywie dla KCFindera, a nim jest właśnie Responsive File Manager! I dziś pokażę, jak zaimplementować w edytorze CKEditor.

Tym razem, nie będę pokazywał jak zaimplementować w CKeditorze i TinyMCE, ponieważ dużej różnicy nie ma, poza wyglądem i funkcjonalnością obu edytorów. Nie będę pokazywał, jak zaimplementować, ponieważ dokładna dokumentacja i to dobra jest na stronie twórców RFM (https://www.responsivefilemanager.com/#documentation-section). Pokażę, jak wygląda i co można zmienić, jeżeli nie będzie nam pasowało domyślne ustawienie. 

Zakładam, że pobrałeś i zaimplementowałeś, tak jak jest na stronie. Jeżeli robiłeś tak jak jest na stronie, a mimo to nie działa. To pokażę, jak zaimplementować. 

Po pierwsze, co jest oczywiste, musisz mieć działający edytor CKEditor. Jak u mnie wygląda układ katalogów? Nic zwyczajnego, nic nie zmieniałem, pobrałem CKEditor i rozpakowałem do katalogu na serwerze Xampp.

katalogi w ckeditorze

Jak widać, jest już pobrany ze strony i przeniesiony katalog responsive file manager, katalog filemanager. Jak wyglądają pliki w katalogu filemanager? Poniżej przedstawiam zrzut.

Teraz trzeba w pliku php, dołączyć, aby zadziałało ładowanie plików przez CKEditor. U mnie jest plik index.php. Trzeba wpisać odpowiednie linijki kodu, jak przedstawiłem na poniższym zdjęciu:

Gdy już to mamy napisane i stworzone katalogi. Przechodzimy do pliku, gdzie config.php, który jest w katalogu config. Tak jak jest na stronie, to samo tu pokażę, ale już z ustawieniami, takimi, aby wszystko działało. Nie będe dawał już zrzutu, ale należy zrobić tak, jak jest u mnie. Uwaga! To są moje ustawienia. Jeżeli masz inaczej, tzn. katalogi są w innej lokalizacji, to musisz zrobić, tak jak to niżej podaję. Ale dając swoją ścieżkę!

Odszukaj linie:

'upload_dir' => '/www/ckeditor3/uploads/',

'current_path' => '../uploads/',,

'thumbs_base_path' => '../thumbs/',

 'thumbs_upload_dir' => '/thumbs/', domyślnie powinno być bez zmian

'mime_extension_rename'    => true, domyślnie powinno być bez zmian

'filePermission' => 0755,

'folderPermission' => 0777,

I to wszystko, zapisujemy i otwieramy stronę z edytorem, wchodzimy lub klikamy na upload plików, i tak oto powinien przedstawiać się wygląd Responsive File Managera:

Jak widać, dużo lepiej prezentuje się, niż KCFinder. Możemy również w pliku config.php, wyłączyć zbędne ikony oraz zmienić język. Ale to już Tobie to pozostawiam:)

Licencja dodatku do edytora, CKFinder, dla jednego użytkownika jest za free. Dla wielu już trzeba płacić. 

Jeżeli nadal nie wiesz, który wybrać, to pobierz CKFinder, i sam zobacz, porównaj. I działaj!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz